Drugiego dnia pobytu w Kenii księżna Mary uczestniczyła w inauguracji kampanii Deliver for Good, której globalnym ambasadorem jest księżna. W uroczystość wzięła również udział minister współpracy Ulla Tornaes i dyrektor generalna Women Deliver Katja Iversen.
Mary wcześniej brała udział w inauguracji kampanii Deliver for Good m.in. w Stanach Zjednoczonych. Kampania poprzez współpracę z partnerami i skupieniu się na równouprawnieniu płci oraz prawach kobiet i dziewcząt ma na celu znalezienie rozwiązań dla osiągnięcia światowych celów.
Później księżna odwiedziła Fundację Centrum Społeczności w Kibera. Organizacja ta wspiera dzieci, młodzież i matki dzieci niepełnosprawnych. Organizacja współpracuje, między innymi, z lokalnymi i krajowymi agencjami rządowymi, aby powstrzymać wykluczenie, dyskryminację i przemoc wobec dzieci i kobiet niepełnosprawnych na obszarach marginalizowanych. Celem instytutu jest promowanie prawa do edukacji i integracji społecznej dla dzieci niepełnosprawnych oraz poprawa warunków życia ich opiekunów.Centrum kształci opiekunów i matki, a także niepełnosprawne kobiety w podstawowych umiejętnościach biznesowych i zarządzaniu finansami.
Ostatnim punktem wizyty było spotkanie z Elizabeth Okumus, która przedstawiła księżnej program dla młodych matek. Między innymi program ma na celu pomóc matkom w zabezpieczeniu ich zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego oraz ich praw.
*****
Po wizycie we Włoszech duński oddział Nike za sprawą księżnej wypuścił nową reklamę. Sami zobaczcie:
Zdjęcia: kongehuset, twitter, newmyroyal, dailymail
Nie jestem do końca pewna czy Nike powinni wykorzystywać osobę księżnej w reklamie...
OdpowiedzUsuńZa to zachwyca mnie pasja z jaką Mary angażuje się w kwestie równouprawnienia kobiet
Zawsze podczas takich wizyt Mary tańczy z kobietami.
OdpowiedzUsuń