wtorek, 2 kwietnia 2013

Zaręczyny - pierścionek i informacje


Pierścionek ten księżna dostała w 2003 roku. W centrum znajduje się szmaragd otoczony dwoma oszlifowanymi diamentami. Kolory rubinów mają symbolizować flagę Danii.


Symbolicznym gestem jest także kanapa na której zasiedli Mary i Frederik podczas wywiadu w dniu 8 października 2003 roku, to była ta sama pozłacana kanapa na której siedzieli Książę Henrik i królowa Małgorzata II w 1967 roku i książę Joachim i hrabina Alexandra w 1995 roku.

O pierwszym spotkaniu z królową Małgorzatą i księciem Henrykiem, powiedziała, że „było dobrze. Protokół jest czymś zupełnie nowym dla mnie. To nie coś, czego normalnie na co dzień doświadczam w Australii … Gdyby spotkanie przebiegło negatywnie nie mam pojęcia, co by się stało. Ale nie sądzę, by kiedykolwiek Frederik zdecydował się abdykować. On zna swoją rolę. Czuje się zobowiązany do tego i myślę, że zbyt wiele byłoby wymagać od niego oddania dziedzictwa” Warto zauważyć, że pierwsze spotkanie odbyło się w kwietniu 2002 roku, prawie dwa lata po pierwszym spotkaniu z księciem Frederik.

Mary powiedziała też kilka ciekawych słów o swoim „przybranym” domu.:” Mój nowy dom „Kiedy siedzę przy oknie, patrzę i podziwiam widoki, myślę to jest:” Mój nowy dom”. Ludzie mówią, że w okresie zimowym jest tutaj tak ciemno i szaro. Ale ja myślę wtedy o wielu różnych rodzajach świateł. A potem myślę o całym kraju, mój nowy dom… Moje nowe kolory. Moje nowe światła.”.

Po pierwszym pojawieniu się na balkonie w Amalienborg Mary powiedziała: „Kiedy stanęłam przed drzwiami, próbowałam się zrelaksować i wziąć kilka głębokich oddechów. Miałam wrażenie, że nie mogę tam iść… to było tak przytłaczające. Ludzie wiwatowali królowej, księciu Henrikowi i Frederikowi, a następnie także i mnie, ponieważ on mnie wybrał i wybraliśmy się nawzajem. ”

Księcia Frederika powiedziała: „On ma ciepłe, gorące serce, jest wierna i szczera.” Mary również mówiła o zaangażowaniu, jej słowa brzmią bardzo szczerze i prawdziwie. Powiedziała: „To było tak: Czy to jest realne? Kiedy Frederik zaproponował mi małżeństwo prywatnie, to było bardzo realne, to było zupełnie „normalne” … w przypadku wystąpienia sytuacji, takiej jak zwykle. Tak więc, można powiedzieć, że to było jak sen, ale to nie była sytuacja tak podobna do snu gdy nadszedł oficjalny dzień zaręczyn dlatego w tym dniu, pomyślałam: „O, mój Boże, to się dzieje w czasie rzeczywistym ? Następnie musiałam zadać sobie pytanie: Czy to sen?”


***


Księżna Marie z Danii ma również bardzo piękny pierścionek, składający się na flagę Francji, rubin, diament i szafir.


Do moich ulubionych należą pierścionki Charlene i Grace z Monako, znacznie bardziej lubię białe złoto niż żółte.

***

Znalazłam ładne zdjęcie Mary i Freda, nie wiem kiedy zostało wykonane.

4 komentarze:

  1. Białe złoto czy żółte.Szafir czy rubin.Pierścionek oprócz tego że ma być ładny ma pełnić zupełnie inną funkcje.Ma być pamiątką na całe życie dla osób składających sobie przysięgę.Ma być pewnym dowodem i "przypominajką" że coś się komuś ślubowało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, pierścionek to symbol ale od pierścionka takiej narzeczonej oczekuje się na pewno więcej :) A "Przypominajką" jest bardziej obrączka.

    OdpowiedzUsuń
  3. A wiecie że teraz na zaręczynowe faceci biorą też pierścionki srebrne, szczególnie takie z kamieniami szlachetnymi pierścionki srebrne. wcale nie musi być złoto czy białe złoto. Srebro też jest piękne!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój blog ? Chcesz wyrazić swoją opinię ? Masz pytanie ? Zostaw komentarz

Jednak pamiętaj wszystkie obraźliwe komentarze będą niezwłocznie usuwane.

Pozdrawiam Administratorka bloga