sobota, 1 września 2018

Wizyta prezydenta Francji - dzień 2


Drugi dzień wizyty prezydent Francji rozpoczął w towarzystwie księcia Fryderyka od wizyty w Industry House i udziale we francusko-duńskiej konferencji biznesowej pod hasłem "Transformacja Francji: Nordycka Perspektywa".

W tym czasie księżna Mary i Brigitte Macron odwiedziły gimnazjum Rysensteen. Przedstawiono paniom informacje na temat "Global Citizenship Programme". Następnie udały się do szkoły w Flæsketorvet i wysłuchały wykładu.

Później obie pary spotkały się w Glyptoteket i wzięli udział w wydarzeniu kulturalnym z udziałem duńskich artystów. Na miejscu przywitał ich dyrektor placówki, Christine Buhl Andersen. Przed rozpoczęciem uroczystości Państwu Macron i parze książęcej wykonano zdjęcie przed pomnikiem "Gloria Victis" autorstwa francuskiego rzeźbiarza Antonina Mercie.

Zgodnie z tradycją ostatniego dnia wizyty prezydent i jego małżonka złożyli podpisy na szybie, która zostanie wstawiona w okna pałacu Amalienborg.


Ostatnim punktem wizyty było przyjęcie zwrotne, które wydał prezydent Macron na cześć królowej Małgorzaty w Playhouse w Kopenhadze. Na przyjęcie została zaproszona księżniczka Benedikte, książę Joachim i księżna Marie oraz książę Fryderyk i księżna Mary, która na przyjęcie założyła sukienkę od Giambattista Valli.

Zdjęcia: kongehuset, newmyroyal, dailymail, twitter, facebook

3 komentarze:

  1. Mary znów zachwyca zwłaszcza ta niebieska styluzacja przypadła mi do gustu do tego piękna broszka ciekawe czy to przypadek ale bardzo przypomina tę którą nosi królowa

    OdpowiedzUsuń
  2. Niebieską sukienkę z pelerynką nosiła już kilka razy,ale za każdym razem coraz bardziej mnie zachwyca.Druga we wzory też jest ładna,ale nie spodziewałam się takiej na wieczór.Patrząc jednak na skromne i letnie sukienki innych pań,to przyjęcie miało mniej wystawny charakter.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post i dzięki tobie wiem o co chodzi bez pytania w komentarzach. Bo jedyne pytanie tego dni (moje) brzmi "dlaczego nie było przyjęcia zwrotne z tiarmai itp." ale nawet nie muszę pytać bo już wiem:) nigdy nie pomyślałam że to było to przyjęcie zwrotne no ale w formie letniego przyjęcia też może być ale sukienka Mery z wieczora nie za bardzo przemawia do mnie natomiast z rana jest super i chyba muszę poszukać tej albo tańszego zamiennika (wiem to nie to samo co oryginał). Orientuje się ktoś w cenie oryginału ?

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój blog ? Chcesz wyrazić swoją opinię ? Masz pytanie ? Zostaw komentarz

Jednak pamiętaj wszystkie obraźliwe komentarze będą niezwłocznie usuwane.

Pozdrawiam Administratorka bloga