niedziela, 13 kwietnia 2014

Dwa ostatnie eventy Mary

http://roskilde.lokalavisen.dk/


W tym tygodniu księżna Mary miała dwa wyjścia. Najpierw 10 kwietnia, uczestniczyła w otwarciu wystawy "Świat w epoce Wikingów" w Muzeum Łodzi Wikingów.

Vikingeskibsmuseets særudstilling 2014 'The World in the Viking Age'
http://www.vikingeskibsmuseet.dk/

Do Muzeum Łodzi Wikingów zostało zaproszonych około 250 osób, oczywiście nie przypadkowych. Na wystawie przedstawiono eksponaty z 12 krajów. Mary oficjalnie otworzyła wystawę w obecności ambasadorów z Norwegii, Niemiec, Chin, Ukrainy, Indonezji, Iranu i Turcji, a także kulturalnego Attaché z Irlandii. Więcej o wystawie możecie przeczytać tutaj.
Foto: Werner Karrasch/Vikingeskibsmuseet i Roskilde.http://www.vikingeskibsmuseet.dk/

Powyżej księżna Mary z zainteresowaniem ogląda trumnę marynarza znalezioną w Hedeby w północnych Niemczech. Została ona wypożyczona zSchloss Gottorf, Wikinger Museum Haithabu.

obraz
styleofmary.blogspot.com


Mary miała na sobie płaszcz od Prady, do tego granatową torebkę i buty od LK Bennett. Nosiła także nowe kolczyki Jewlscph i bransoletki od Marianne Dulong i Shamballa.

http://roskilde.lokalavisen.dk/

Ku mojemu zaskoczeniu księżnej nie towarzyszyła żadna z tzw. lady-in-waiting, czyli Tanja czy Caroline. Lady-in-waiting zawsze wysiada z przeciwnej strony samochodu. Tym razem wysiadł stamtąd mężczyzna w mundurze. Być może ani Tanja, ani Caroline nie mogły towarzyszyć księżnej i przydzielono kogoś z pałacu. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z taka sytuacją.


bt.dk

Następnego dnia, Mary uczestniczyła w 'Skole i 200 år' w Sali Koncertowej w DR Byen w Kopenhadze, a następnie odwiedziła Sønderbro School. 

bt.dk

Było to kolejne wyjście związane z przyjętym niedawno patronatem 'Skole i 200 år' (poprzednim razem).W tym roku mija dwieście lat od przyznania dzieciom prawa do edukacji w Danii. 

bt.dk
 W przestawieniu w teatrze wzięło udział 1600 dzieci, jedna dziewczynka szczególnie była zachwycona obecnością księżnej, późnej zabrała ją nauczycielka. 

bt.dk

Jak poinformował pałac, księżna odbędzie jeszcze w tym roku szereg spotkań w związku z tym patronatem. 

bt.dk
Powyżej już Sønderbro School, księżna rozmawia z uczennicami placówki, obok Mary siedzi Minister Edukacji, Pani Kristina Antorini.

bt.dk

Mary miała na sobie płaszcz od Prady, ulubioną spódnicę od Philosophy di Alberta Ferretti, parę bordowych butów od Prady, torebkę Rika w tym samym kolorze i kolczyki z JewlsCPH. 


styleofmary.blogspot.com

16 komentarzy:

  1. Super, że pojawiła się nowa notka. Czekałam na nią z niecierpliwością, bo wiem że nie dysponujesz teraz wolnym czasem.
    Co do stylizacji Mary jak zawsze nienaganne, chociaż mnie podoba się bardziej ta z wizyty w szkole!
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też zdecydowanie bardziej podoba się druga stylizacja. No i Mary spięła włosy, rzadko to robi na zwykłe eventy, więc zawsze się zachwycam, gdy się inaczej uczesze :)

      Usuń
  2. Obie stylizacje fajne, ale druga bardziej mi się podoba. Szkoda, że Mary w sumie rzadko nosi fioletowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fryzura jest świetna. Z pozoru nie wygląda na trudną do zrobienia, ale pewnie w praktyce bez pomocy kogoś się nie obejdzie.;) Podobają mi się też kolczyki Mary. Niby zwyczajne, ale...

    OdpowiedzUsuń
  4. P.S. Jednak znalazłam fotkę świadczącą o tym, że na spotkaniu z okazji tego patronatu nad szkołami była już Tanja w miodowej spódnicy. Zdjęcie tutaj (sorry, ze podaje linki do blogów), Tanja widoczna od tytułu na jednym z ostatnich zdjęć -> http://princessesblog76.blogspot.dk/2014/04/200-ans-de-lecole-obligatoire-au.html i tutaj http://frederiketmary.centerblog.net/2198-princesse-mary-aux-200-ans-de-ecole-complement

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziwne, że na innych zdjęciach Jej nie widać. Dzięki !!

      Usuń
  5. Od kiedy do kiedy księżna będzie w Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja ją lubię, ostatnio zadziwiłam mnie informacja ze księżna to wysoka osoba 180 cm czy to prawda?, dzisiaj czytałam historię miłości Mary i Freda w książce Kopciuszek współczesny i tak sobie myślę że obok Maximy i Willema tworzą najbardziej kochającą parę. Planujesz jakieś specjalne notatki z okazji 10 rocznicy ślubu? swoją drogą trudno uwierzyć że to już tyle czasu zleciało, ja bardzo żałuję że 10 lat temu nie było takich blogów gdzie mogłybyśmy na bieżąco śledzić i komentować to wydarzenie, ja pamiętam tylko skromną wzmiankę w Teleexpressie o ich ślubie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria o ślubach miała być wstępem do notek o Mary i Frederika z okazji Ich rocznicy, mam parę pomysłów, ale liczyłam na więcej, dużo pojawiło się już wcześniej na blogu. Macie jakieś pomysły, albo życzenia co do notek w związku z ich rocznicą ?

      Usuń
  7. Właśnie sobie obejrzałam kilka krótkich filmików z ich ślubu i jestem zadziwiona jak Fryderyk był wzruszony kiedy Mary szła do ołtarza, naprawdę to było piękne, kiedy on powstrzymywał się od płaczu ona szła taka spokojna i pewna siebie, zupełnie na odwrót niż się spodziewałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się druga stylizacja. Pasuje Mary fiolet :D Mam pytanie kto się wybiera do Warszawy w trakcie wizyty Mary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym po majówce zdała prace mgr to chętnie bym się wybrała :D

      Usuń
  9. Mary bardzo jest ładnie w spiętych włosach ;)
    Dzieci wyglądały na zachwycone wizytą Księżnej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro urodziny Królowej i mam nadzieję, że zobaczymy całą rodzinkę na balkonach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Są już pierwsze zdjęcia z urodzin Królowej! Zabrakło Atheny - w sumie jakoś mnie jej szczególnie nie brakuje, ważne, że są moi ulubieńcy.
    Marie wygląda jak jakiś adiutant, czy kelner w tym stroju spodnie i ten typ marynarki.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój blog ? Chcesz wyrazić swoją opinię ? Masz pytanie ? Zostaw komentarz

Jednak pamiętaj wszystkie obraźliwe komentarze będą niezwłocznie usuwane.

Pozdrawiam Administratorka bloga